LPD's en stuff ...
Voor je administratieve kant
Probleemstelling
De leerlingen kunnen begrip opbrengen voor onrecht en discriminatie in de wereld met een specifieke verwijzing naar de positie van meisjes en vrouwen.
Doelgroep:
DERDE GRAAD BSO LEERPLAN SECUNDAIR ONDERWIJS
VVKSO - BRUSSEL D/2012/7841/026
Thema:
Dit onderwerp kadert binnen thema's zoals: "ik en de ander", "actualiteit", "discriminatie", ....
Leerplandoelen:
Informatieverwerving- en verwerking
1 Zelfstandig en in concrete situaties relevante en toegankelijke
informatie vinden en selecteren uit:
• ICT-bronnen
Individueel
werk:
13 Zelfstandig opdrachten individueel
realiseren via volgende stappen:
• de planning;
• de organisatie;
• de uitvoering;
• de reflectie;
• de evaluatie;
• de bijsturing.
15 Mondeling argumenteren met behulp van een speech en een geluidsopname.
Maatschappelijke
participatie
29 Belangrijke wereldproblemen herkennen en
bespreken in het geval van deze webquest focus op vrouwenrechten
Relatie eindtermen - PAV leerdoelen
Functionele taalvaardigheid
De leerlingen kunnen
1 uit mondelinge en schriftelijke informatie de essentie halen.
leerplandoelen 1, 5
11 relevante informatie in concrete situaties vinden, selecteren en gebruiken.
leerplandoelen 1, 4
Organisatiebekwaamheid
De leerlingen kunnen
15 kunnen opdrachten zelfstandig plannen, organiseren, uitvoeren, evalueren en indien nodig bijsturen.
leerplandoel 13
Tijd- en ruimtebewustzijn
De leerlingen kunnen
19 kunnen belangrijke wereldproblemen herkennen en bespreken.
leerplandoel 29
Beoordelingspagina
Er werd gekozen om met woordelijke feedback te evalueren. Je kan hier evenwel een waardebepaling aankoppelen.
Van streek = onvoldoende = 0
Verward = werkpunt = 1
Verbaasd = goed = 2
Sprakeloos = zeer goed/uitstekend = 3
De leerling behaalt maximaal een score op een totaal van 15 te verdienen punten.
Vakoverschrijdende samenwerking
Een samenwerking met de leerkrachten toegepaste informatica en godsdienst/zedenleer is een leuke optie.